Наказ про організацію харчування та рішення сесії

08.09.2022

НАКАЗ

01.09.2022                                                                                                с. Колінківці № 161-о

Про організацію харчування

дітей у «ОЗО – Колінковецький ліцей Топорівської сільської ради»

у 2022/2023 н.р.

Керуючись законами України «Про освіту», «Про охорону дитинства», «Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про правовий режим воєнного стану», Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (із змінами, внесеними згідно з Указом Президента України від 12.08.2022 №573/2022), на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 №338-р «Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації» (зі змінами), Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі, схваленої Указом Президента України від 25.05.2020 №195/2020, Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 (зі змінами), Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 17.04.2006 №298/227 (із змінами та доповненнями), наказу Міністерства охорони здоров'я України від 25.09.2020 №2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти», наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 03.12.2020 №2532 «Про затвердження Гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів на потужностях, розташованих у закладах загальної середньої освіти», розпоряджень Чернівецької обласної державної адміністрації від 27.10.2021 №1203-р «Про затвердження регіонального плану заходів «Дітям Буковини – здорове харчування на 2021-2023 роки», Топорівської сільської ради від 03.11.2021 №96-р «Про затвердження територіального плану заходів «Дітям Буковини – здорове харчування на 2021-2023 роки»», від 04.11.2021 №98-р «Про створення координаційної ради з питань контролю за якістю харчування в закладах освіти», наказу Департаменту освіти і науки Чернівецької обласної військової адміністрації від 30 серпня 2022 року №170 «Про організацію харчування дітей

у закладах дошкільної, загальноїсередньоїта професійної (професійно-технічної) освіти у 2022-2023 н.р.» , наказу гуманітарного відділу – відділу освіти, культури, молоді та спорту від 01.09.2022 № 100 «Про організацію харчування дітей у закладах освіти, підпорядкованих Топорівській сільській раді, у 2022/2023 н.р. » та з метою забезпечення учнів Топорівської територіальної громади та дітей з числа ВПО раціональним харчуванням, збереження здоров'я дітей, запобігання виникненню захворювань органів травлення,

НАКАЗУЮ:

1. Забезпечити належну організацію харчування у 2022/2023 навчальному році, враховуючи вимоги чинного законодавства, умови діючого воєнного стану в країні, можливі карантинні обмеження в зв'язку з поширенням короновірусної хвороби (COVID-19) та вживати необхідні заходи щодо створення безпечного середовища в «ОЗО – Колінковецький ліцей Топорівської сільської ради» та Бочковецькій філії, в тому числі щодо захисту учасників освітнього процесу в разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру;

2. Приватному підприємцю Лідії УРСУЛ:

2.1.Визначити способи організації харчування, виходячи з умов роботи закладів освіти під час воєнного стану, форми організації освітнього процесу тощо та вибрати найбільш доцільну модель організації харчування: постачання харчових продуктів або послуг харчування (кейтеринг чи аутсорсинг);

приготування їжі власними силами закладу, упродовж вересня 2022 року.

2.2.Розглянути можливість забезпечення дітей сніданком (полуденником) та/або бутербродною продукцією з напоями, в тому числі безоплатним гарячим харчуванням дітей пільгової категорії, при організації змішаної форми освітнього процесу.

2.3.З метою здешевлення вартості харчування вивчати питання можливості закупівлі сертифікованої сільськогосподарської продукції місцевих виробників, фермерів.

3. Заступнику директора з господарської роботи Василю Гончару:

3.1. Забезпечувати необхідний запас продуктів харчування та питної води у захисних спорудах цивільного захисту (сховищах, протирадіаційних укриттях, найпростіших укриттях), призначених для укриття учасників освітнього процесу, постійно.

4. Заступнику директора з виховної роботи Марії ІЛАЩУК:

4.1.Здійснювати жорсткий і дієвий контроль за кількістю та якістю продуктів харчування, які надходять до закладу освіти, відповідно до вимог технічної, якісної характеристики продуктів харчування, станом їх зберігання, постійно.

4.2. Контролювати якість готових страв, їх відповідність щоденному меню, виконання норм харчування, постійно.

4.3.Заслуховувати питання організації харчування в закладах освіти на виробничих нарадах, щодекадно.

4.4.Забезпечити ефективне функціонування постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) на харчоблоках, з 01 вересня 2022 року.

5. Комісії з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини закладу освіти (при організації очної чи змішаної форми навчання), з 01 вересня 2022 року, постійно:

5.1. Проводити оцінювання якості продуктів харчування та продовольчої сировини відповідно до вимог технічної, якісної характеристики продуктів харчування.

5.2. Приймати продукти харчування та продовольчу сировину лише за наявності супровідних документів, які підтверджують відповідність даної продукції.

5.3. При виявленні недоброякісного будь-якого продукту комісійно складати Акт у трьох примірниках та з одним примірником недоброякісну продукцію повертати постачальнику.

5.4. При виявленні матеріально відповідальною особою нестачі або надлишку одного з видів продуктів, надалі приймання продуктів здійснювати за участі представника постачальника, а також голови профспілкового комітету закладу освіти, з оформленням Акту приймання.

6. Медичній сестрі Аліні ГОРЧЕНКО, Тетяні ЧЕБАН та відповідальним за харчування в закладах освіти:

6.1. Вивчити питання щодо можливості закупівлі сертифікованої сільськогосподарської продукції місцевих виробників, фермерів тощо, з метою здешевлення вартості харчування, вересень 2022 року.

6.2. Здійснювати контроль за станом організації та якістю харчування учнів, виконанням норм харчування, дотриманням чотиритижневого меню, санітарно-гігієнічними умовами та матеріально-технічним станом харчоблоків, упродовж 2022/2023 навчального року.

6.3. Під час складання меню-розкладки, за можливості, дотримуватися норм виходу готових страв відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 «Про затвердження норм і Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (зі змінами).

6.4. Знімати пробу страв за півгодини до видачі їжі відповідно до переліку страв, наведеному в меню-розкладці, при цьому визначати фактичний вихід страв, їх температуру, смакові якості, консистенцію, запах, результати зняття проби вносити до Журналу бракеражу готової продукції.

6.5. Контролювати:

6.5.1. безпечність та якість продуктів та продовольчої сировини, які надходять до закладів, реєструвати в Журналі бракеражу сирих продуктів відомість про якість продуктів, що швидко псуються;

6.5.2. санітарний стан харчоблоку у закладах освіти та своєчасне проходження медичних оглядів працівниками харчоблоку;

6.5.3. дотримання технології приготування страв кухарями;

6.5.4. виконання норм харчування у закладах дошкільної, загальної середньої освіти, щомісяця проводити аналіз їх виконання відповідно до затвердженого набору продуктів; кожні десять днів упродовж року, з урахуванням норм заміни продуктів, аналізувати їх за енергоцінністю. За необхідності проводити коригування харчування із зазначенням в Журналі обліку виконання норм харчування;

6.5.5. дотриманням правил особистої гігієни персоналом, перевіряти наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій у працівників харчоблоку, про що зазначати в Журналі здоров'я працівників харчоблоку.

6.6. Щодня бути присутньою під час відбору кухарем добових проб кожної страви раціону та зберігати упродовж доби до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня.

6.7. Бути присутньою під час контрольної зачистки свіжих овочів. Результати обробки, відходи після холодної обробки або другої термічної обробки риби, м'яса зазначати у Зошиті обліку відходів.

7. Приватному підприємцю Лідії УРСУЛ, кухарю Марії ЯКОВЕЦЬ (при організації очної чи змішаної форми навчання), з 01 вересня 2022 року, постійно:

7.1. Забезпечити зберігання та використання денного запасу продуктів, повноту закладки і вихід страв, якість і своєчасне приготування їжі, дотримання технології приготування, відбір та зберігання добової проби страв, правил особистої гігієни, санітарного стану харчоблоку.

7.2. Проводити контрольну зачистку свіжих овочів у присутності медичного працівника чи особи, відповідальної за організацію харчування, результати обробки, відходи після холодної обробки або другої термічної обробки риби, м'яса зазначати у Зошиті обліку відходів.

7.3. Складати Акт із залученням членів профспілкового комітету закладів освіти, якщо питома вага неїстівної частини харчових продуктів перевищує санітарні відходи, та зазначати фактичну кількість відходів у Зошиті обліку відходів.

7.4. Забезпечити відбір добових проб кожної страви раціону та зберігати упродовж доби до закінчення аналогічного прийому їжі наступного дня.

7.5. Видавати готові страви тільки після проби медичною сестрою або особою, відповідальною за організацію харчування, та з її дозволу, відповідно до затвердженого графіка видачі їжі з харчоблоку, тільки в посуд із відповідним маркуванням.

7.6. Суворо дотримуватися санітарно-гігієнічних та протиепідемічних вимог під час зберігання, кулінарної обробки продуктів харчування, дотримуючись послідовності виробничого процесу та технології приготування їжі для дітей.

7.7. Не допускати на харчоблок сторонніх осіб, персонал без санітарного одягу.

7.8. Власним підписом засвідчувати у Журналі здоров'я працівників їдалень (харчоблоку) відсутність дисфункції кишечника та гострих респіраторних інфекцій.

7.9. Використовувати тільки за призначенням обладнання, посуд та інвентар харчоблоку.

7.10.Розміщувати завірене керівником закладу освіти щоденне меню із зазначенням виходу кожної страви поруч з вікном видачі їжі з харчоблоку та в інформаційних куточках для батьків.

7.11. Нести повну персональну відповідальність за якість та асортимент продуктів харчування та продовольчої сировини, які прийнято до закладів, відповідно до вимог технічної, якісної характеристики продуктів харчування з додержанням вимог зберігання. Здійснювати відповідний облік продуктів у Книзі складського обліку.

7.12. Контролювати умови доставки продуктів харчування та продуктової сировини до закладів освіти.

7.13. Забезпечувати двотижневий запас продуктів тривалого терміну зберігання.

8. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Директор Людмила УНГУРЯН


Рішення сесії Топорівської сільської ради   https://drive.google.com/file/d/1DgbVZnLkE88V81dt13mh4XxhkzQoRCRn/view?usp=share_link

Про організацію харчування дітей у «ОЗО – Колінковецький ліцей Топорівської сільської ради» у 2022/2023 н.р.   https://docs.google.com/document/d/1WarP1p2LVMSxAlz-jMfu7LNgYOpvJAWt/edit?usp=share_link&ouid=110038886069108615499&rtpof=true&sd=true

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати